ניהול משברים בארגון
ניהול משברים בהנהלה
ניהול משברים בשותפות
ניהול משברים עם וועד עובדים
ניהול משברים בחברה משפחתית
ייעוץ לניהול משברים ארגוניים
- ייעוץ וליווי מנכ"ל והנהלה
- אבחון והערכת מצב
- ייעוץ וליווי צוות ניהול משבר
- בניית אמון וסמכות
- הסדרת יחסי עבודה
- הסכמים ואמנה בין בעלי עניין
- פתרון קונפליקטים וסכסוכים
ניהול משברים בתהליכי שינוי
- שינוי חזון אסטרטגיה
- שינוי מבנה ארגוני
- שינוי תרבות ארגונית
- שינוי בצוות רב תחומי
- שינוי מדיניות
- מיזוג חברות
- שינוי בעלים / מנכ"ל
בוא נדמיין שהפיל מייצג את המצב שמעסיק אותך
זה יכול להיות פיל שגדל בחדר כבר הרבה זמן - An ongoing crisis, או שפתאום הוא הופיע, כמשבר פתאומי! - A sudden crisis.
הפרמטר הכי חשוב בניהול משבר הוא הזמן.
כמה זמן יש לך לשרוד עד שיקרה משהו בלתי הפיך במשמרת שלך ותשלם מחיר שאינך מוכן לשלם?
שמת לב שהמשבר כבר כאן, מחכה לך בסבלנות? הכוח והעצמה שלו הם ההזדמנות שלך. אם תדע לגייס אותו לטובתך הוא יהפוך לשותף משמעותי, ואתה תוביל שינוי שיציל את הארגון. אם תמשיך להתעלם ולעגל סביבו פינות הוא ימשיך לגדול ולצבור כוח. כשתאיים על ערך ליבה שלו, תגמר לו הסבלנות והוא יתחיל לנהל אותך. הוא יבחר מתי להפוך שולחן, על מי להתפרץ ועם מי להתפרע. יחשק אותך במעגל אימה ויתיש אותך, עד שלא תיוותר לך ברירה אלא לצאת להילחם בו.
מודל אגדה לניהול משברים הוא כלי ניהול שיעזור לך לנצח במהירות ובלי מלחמות בעזרת "הפיל". נתחיל?
למה פיל? הפיל מייצג נוכחות חיה של כוח, חכמה ורגשות, שאי אפשר להתעלם ממנה בגלל גודלה וכוחה. קל להבין מהות של משבר כשמתייחסים אליו כ"פיל בעל עניין"- מרגע שנולד בארגון, יש לו מחזור חיים משלו ויש לו מעריצים ואויבים. מי ששולט בפיל נהנה מיתרונות של שותף חזק עם יכולות על, כוח הרתעה ותכונות שאנחנו מייחסים למי שיש לו הרבה סבלנות אלינו ואין לו כוונה להרע לנו בכוונה.
מחזור חיים של משבר ארגוני
מודל אגדה לניהול משברים
האם אתה מזהה התפתחות משבר בארגון שלך?
שלב 1- שלב סמוי מן העין, שבו נוצר פער בין מצוי לרצוי. לא מטפלים בכשל.
שלב 2 - מופיעים סימפטומים גלויים בשגרת הארגון, הפער גדל וצובר תאוצה. היקף הפגיעה מתרחב לתחומים נוספים. לא עוצרים את התרחבות הנזק.
שלב 3 - מתפרצים משברים מקומיים. עדיין ניתן למנוע משבר חמור. לא מצליחים למנוע משבר.
שלב 4 - משבר גלוי ללא שליטה. נזק חמור בלתי הפיך. איום על המשכיות הארגון. לא מפעילים תכנית חירום.
שלב 5 - אי וודאות. ניסיונות חירום בלחץ זמן לעצור נזק ולהבטיח המשכיות עסקית. גיוס כוחות חילוץ יקרים להתחדשות.
אפשרות א' - אתה המנכ"ל
בצע הערכת מצב:
- כמה זמן יש לך לשרוד במשאבים הקיימים?
- מי הפרטנרים שלך?
- אילו סיכונים ידועים לך?
הפנם כמה שיותר מהר: משבר זה כשערך מהותי נשבר. מה שהיה לא יהיה יותר. אין דרך חזרה, אתה כבר שותף להתחלה חדשה. תקופת משבר מתנהלת בקצב אחר. היכולות הקודמות שלך לא מספיקות עכשיו ועליך לבנות כוח חילוץ שייתן לך יתרון תחרותי למצוינות בעתיד הקרוב.
משבר לא פותרים לבד! הימנע מטעויות שיחמירו את המצב ויקשו עליך לנהל את המשבר.
נסה למתן בעלי עניין שיש להם אינטרס להקצין את המצב. גייס לעזרתך בעלי עניין שיש להם אינטרס דומה לשלך ותדרך אותם כיצד לעזור לך. טפל באמפטיה ורגישות בכל אחת מקבוצות בעלי העניין: בעלים, שותפים, ספקים, עובדים ולקוחות.
שים לב- תקופת משבר יוצרת חוסר אמון ואי וודאות, מקצינה התנהגות של כל בעלי העניין ומשנה את התנהלות הארגון וסביבתו. היעזר בייעוץ מקצועי שיחסוך לך זמן, כסף, אבדן הון אנושי, מוניטין ואנרגיות רגשיות, ויעזור לך להצליח. אל תישאר לבד, התקשר למויש 052-2828021
אפשרות ב' - אתה בעל עניין שלוקח אחריות ומחולל משבר
הנך: בעלים, יו"ר דירקטוריון, שותף, חבר הנהלה, סמנכ"ל, יו"ר וועד עובדים, או שאתה מייצג התארגנות עובדים / ספקים / לקוחות
בצע הערכת מצב:
- מי הפרטנרים שלך?
- אילו סיכונים ידועים לך?
- על איזה ערכים תילחם?
- אילו מחירים אתה לא מוכן לשלם?
כשהמנכ"ל לא דואג לאינטרסים שלך אתה יכול להשפיע. בין אם אתה המעסיק של המנכ"ל ובין אם אתה אחרון העובדים או הלקוחות, קח אחריות מהמקום והתפקיד שלך, וצא להגן על הערכים היקרים לך.
שים לב- הנך פועל בסביבת אי אמון ואי וודאות שיוצרת איום על כל בעלי העניין ומעכבת טיפול קריטי, בכל הרמות של מקבלי ההחלטות. ככל שעובר הזמן נוצר מעגל אימה שמונע את הטיפול במשבר, מייקר ומסבך את הפתרון. לכן עליך לאמץ דרך פשוטה ובטוחה שעוזרת לפתור מצבים מורכבים.
שמור על יחס הוגן ומאבק ללא אלימות לטובת הארגון. למד, חקור והתייעץ עם מי שאתה מרגיש בטוח. גייס שותפים ותדרך אותם כיצד לפעול. תכנן אסטרטגיה מנצחת ונהל סיכונים. היעזר בייעוץ מקצועי שיחסוך לך זמן, כסף ואנרגיות רגשיות ויעזור לך להצליח. התקשר למויש 052-2828021